سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

94/8/11
9:51 ص

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایدکو(توزیع کننده محصولات کسپرسکی در ایران)؛ممکن است متوجه نشده باشید فیسبوک بخش جستجویش را تغییر داده و تقویت کرده است.
این خدمات از هفته گذشته با نام جستجوی FYI مخفف (For your information) ارائه شده است.

تام استاکی نایب رئیس بخش جستجو فیسبوک در یکی از پستهای اخیرش گفته است: "زمانی که اتفاقی در دنیا می افتد اغلب مردم به صفحه فیسبوک شان سر می زنند تا از عکس العملهای دوستان و خویشان خود نسبت به آن اتفاق آگاه شوند. امروز با بروزرسانی که ما در بخش جستجو انجام داده ایم شما می توانید دوستان و خویشانی که تاکنون در فیسبوک پیدا نکرده اید را بیابید و از موضوعاتی که در دنیا برایتان جالب هستند زودتر باخبر شوید."

به نظر ایده خوبی می آید. درست است؟
در تئوری درست است. با این حال اغلب پیشرفتهایی که در فن آوری فیسبوک بوجود می آید می تواند پیامدهای منفی هم در بر داشته باشد.
جستجوی FYI مشابه موتور جستجوی گوگل است که شاخص جستجوی آن بر اساس پستها و کاربران است. اخطاری که الان باید داد این است که هر پستی که بصورت عمومی ارسال شود در جستجوی FYI براحتی توسط هر کاربر دیگری در فیسبوک پیدا می شود.
برای کاربرانی که از آغاز کار فیسبوک عضوش بوده اند این جستجو می تواند کمکی باشد تا پستهای مورد علاقه خود در گذشته را بیابند و حتی با سلایق متفاوت خود در گذشته روبرو شوند.

حال چه کاری باید انجام داد؟
مانند مقاله قبل که با عنوان نکاتی مهم برای والدین ارائه شده بود توصیه می کنیم که حریم خصوصی تان را در فیسبوک عمومی نکنید. این بدین معنی است که تنها با افرادی که می شناسید در ارتباط باشید و پستهای شما را هر شخصی نباید ببیند.
بطور پیش فرض ممکن است عمومی بودن پستهایتان به نظر بی اهمیت بیاید پس بدانید که همیشه افرادی وجود دارند که با ارسال اطلاعات عمومی شما به شبکه های اجتماعی دیگر پول به جیب بزنند و داده های شما را طبقه بندی کنند.

بنابراین همین حالا تنظیمات حریم خصوصی فیسبوک تان را کنترل کنید.

 


  

94/8/11
9:51 ص

گوگل با ارائه سرویس جدید تماس تلفنی از داخل جی‌میل، وارد کسب‌وکار جدیدی غیر از جستجوی اینترنتی شده‌است.

گوگل با ارائه سرویس جدید تماس تلفنی از داخل جی‌میل وارد کسب‌وکار جدیدی غیر از جستجوی اینترنتی شده‌است. با این سرویس جدید که روز چهارشنبه رونمایی شد، ‌کاربران در ایالات متحده می‌توانند از طریق اینترنت با تلفن‌های خانگی یا همراه تماس بگیرند.

 

 

120882 517

به نوشته روزنامه آمریکایی هرالد تریبیون، این سرویس باعث می‌شود تا گوگل در جبهه مستقیم رقابت با شرکت تلفن اینترنتی اسکایپ و شرکت‌های مخابرات قرار بگیرد. این اقدام همچنین گوگل را تبدیل به مجرایی فراگیر در تعامل اجتماعی مردم می‌کند زیرا در آن امکان ارسال ایمیل، اس‌ام‌اس، چت ویدئویی و تماس تلفنی یک‌جا موجود خواهد بود.

در حال حاضر بازدیدکنندگان از وب‌سایت «گوگل وویس» (Google Voice)، یا همان سرویس ارجاع‌دهنده تماس که مرتبط کردن آن با جی‌میل باعث ایجاد امکان جدید شده با این پیام روبه‌رو می‌شوند که: «ما هنوز برای کاربران خارج از ایالات متحده در دسترس نیستیم اما قصد داریم خدمات خود را در آینده به کشورهای دیگر گسترش دهیم.»

گوگل از دو سال گذشته امکان گفت‌وگوی صوتی و ویدئویی را فراهم کرده اما هر دو طرف تماس باید پای کامپیوتر خود بنشینند. گوگل می‌گوید که سرویس جدید برای کسانی که با تلفن همراه خود از نقاط دوردست با پوشش ضعیف خطوط، زنگ می‌زنند یا کسانی که از پشت میز خود تلفن می‌کنند هم به‌خوبی جواب می‌دهد.

کاربران جی‌میل برای تماس تلفنی باید یک ابزار کاربردی جدید مربوط به گفت‌وگوی صوتی و تصویری را به مرورگر خود اضافه کرده و از طریق میکروفون، بلندگو یا گوشی کامپیوتر با آن سوی خط صحبت کنند.

تماس تلفنی از این طریق در ایالات متحده و کانادا دست کم تا پایان سال جاری رایگان خواهد شد و هزینه تماس‌های بین‌المللی از 2 سنت در دقیقه برای بسیاری از کشورها تا 98 سنت در دقیقه برای زنگ زدن به کوبا متغیر خواهد بود.

اسکایپ به طور میانگین، هر ماه 124 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که 8.1 میلیون از آن‌ها برای تماس‌های تلفنی خود پول می‌پردازند.
گوگل نمی‌گوید که تعداد کاربران جی‌میل چند نفر است اما برآورد تحلیلگران در این مورد 200 میلیون نفر است.


  

94/8/11
9:51 ص

غول‌های صنعت ICT اروپا و آمریکا با حضور در پاویون ایران در جیتکس و مذاکره با مقامات خواستار ورود به صنعت ICT ایران شدند.
به گزارش تسنیم، روح الله استیری با حضور در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس اظهار کرد: تاکنون با شرکت‌های مایکروسافت، اوراکل ، آی‌بی‌ام و جمتو مذاکرات خوبی صورت گرفته و این شرکت‌‌ها برای حضور در صنعت ICT ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیر کل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرکت‌های آمریکایی مطالعات گسترده‌ای درباره بازار و صنعت ICT ایران داشته‌اند، گفت: با این حال این شرکت‌ها هنوز با احتیاط وارد مذاکره می‌شوند.

1022 Microsoft-720x387

وی در تشریح مذاکرات با آی‌بی‌ام تصریح کرد: این شرکت خواستار مشارکت با دانشگاه‌های معتبر ایران در حوزه ICT است که در این رابطه مقرر شد معاون علمی فناوری ریاست جمهوری ضمن هماهنگی با دانشگاه‌های ایران از جمله صنعتی شریف حمایت‌های لازم درباره به اشتراک‌گذاری بسته‌های آموزشی آی‌بی‌ام در ایران را داشته باشد.
او افزود: البته ما اعلام کردیم ایران علاوه بر اینکه بازار مناسبی برای فروش محصولات این شرکت‌هاست اما هدف ما انتقال تکنولوژی به کشور و سرمایه‌گذاری مشترک است و ایران باید به پایگاه فروش محصولات این شرکت‌ها به منطقه تبدیل شود.
مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار بین‌الملل معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین درباره مذاکره با مایکروسافت گفت: نماینده این شرکت بزرگ آمریکایی با اشاره به همکاری با شرکت‌های پاکستانی در زمینه اعطای لیسانس به محصولات داخلی آن کشور، خواستار آغاز همکاری‌های مشابه با ایرانی‌ها شده است.
وی افزود: مایکروسافت آماده است تا انتقال تکنولوژی از صفر تا صد را به ایران داشته باشد تا محصولات ایرانی تحت لیسانس این شرکت به بازار عرضه شود.
استیری همچنین به مذاکره با شرکت فرانسوی جمالتو اشار کرد و گفت: مذاکرات خوبی با این شرکت بزرگ حوزه ICT صورت گرفته و مقرر شد نماینده حوزه خاورمیانه این شرکت تا یک ماه آینده برای اخذ دفتر نمایندگی به ایران سفر کند. ما نیز رسما از آنها دعوت کردیم تا از مجموعه پارک فناوری پردیس بازدید داشته باشند و قصد داریم حمایت‌های لازم جهت استقرار این گروه در پارک فناوری پردیس را فرهم کنیم.
او با تاکید بر اینکه رصد رویدادهای مهم در زمان برگزاری نمایشگاه، شیوه تعامل شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون و عقد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای فروش و انتقال فناوری از طریق کریدور صادرات و کارگزار مربوطه انجام می‌گیرد، گفت: امسال همچنین برای حمایت از حضور شرکت‌های حوزه زیست فناوری جهت حضور در نمایشگاه بیوتکنیکای آلمان، شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی در نمایشگاه مدیکای آلمان، شرکت‌های صنایع دریایی در نمایشگاه نوا روسیه، شرکت‌های صنایع هوایی در نمایشگاه ماکس روسیه و شرکت‌های تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه عرب لب امارات همچنین حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های سبیت آلمان درحوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار و سخت‌افزار، یوروپورت هلند درحوزه صنایع دریایی و باکوتل آذربایجان درحوزه مخابرات در حال برنامه‌ریزی هستیم.


  

94/8/11
9:50 ص

اولین ربات فضانورد انسان نما در ژاپن ساخته شد، این ربات انسان نما قادر به تشخیص چهره اشخاص و صحبت کردن با انسان میباشد.

371a6304 727

 

اولین ربات انسان نمای فضانورد ژاپنی آماده برای پرواز به فضاست این ربات  قادر به شناخت چهره و گفتگو با انسان است.

این ربات انسان نمای فضانورد می تواند با فضانوردان ژاپنی به فضا برود تا کمتر احساس تنهایی کنند.

اولین ربات فضانورد که ژاپن به فضا فرستاد به تازگی اولین ماموریت خود را روی ایستگاه بین المللی به پایان رساند؛ در حال حاضر «میراتا» 
اولین ربات انسان نما و دومین ربات فضانوردی است که با قد 34 سانتی متر آماده برای پرواز می شود.  

این ربات بخشی از یک پروژه با حمایت شرکت تویوتا است و برای درک و ارتباط بهتر با انسان و دستگاه های رباتیک، شناخت چهره شخص و گفتگو با انسان طراحی و ساخته شده است.


  

94/8/11
9:50 ص

این محصول با هدف رقابت در بازار شارژرهای متنوع و جلب توجه مشتری بالقوه به شکل توستر طراحی شده است و با آن می‌توان آیفون و آی پد را شارژ کرد.

fn940

 

این دستگاه قادر است به صورت هم زمان 4 گوشی را شارژ کند که هرکدام 2.4 آمپر انرژی دریافت می‌کند.همچنین آداپتور 30 پین نیز برای مدل‌های قدیمی در نظر گرفته‌شده است و درمجموع مدل‌های iPhone 6 plus, 6, 5s,

5c, 5, iPad را در کنار ابزارهای اندرویدی به‌وسیله آداپتورمیکرویواس‌بی پشتیبانی می‌کند.

 


fn931

 


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ