سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

94/11/18
10:11 ص

اگر یکی از موانع شما برای حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌های جدید آنلاین، به خاطر سپردن و به یاد آوردن نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور متعدد است، می‌توانید از "پسوردمنیجر” استفاده کنید.

استفاده از دفترچه‌های کاغذی یا دیجیتالی برای ثبت اطلاعات اعتبارهای مختلف در اینترنت، راه‌هایی ارزان هستند، اما امنیت بالایی ندارند.

400998987987987987812

 

 

 

 

 

 

 

 


اگر یکی از موانع شما برای حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و تجربه‌های جدید آنلاین، به خاطر سپردن و به یاد آوردن نام‌های کاربری و کلمه‌های عبور متعدد است، می‌توانید از "پسوردمنیجر” استفاده کنید.

استفاده از یک برنامه مختص مدیریت کلمه عبور (پسوردمنیجر)، راه‌حل دیگری است. یاد گرفتن چنین اپلیکیشنی ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما می‌تواند به شما در سازمان‌دهی و ایمن‌سازی مجموعه‌های اعتباری آنلاین در حال رشد شما کمک کند.

بسیاری از پسوردمنیجرها به یک روش عمل می‌کنند: شما می‌توانید یک کلمه عبور اصلی (مَستر پسورد) برای این برنامه ایجاد کنید و سپس نام کاربری و کلمه عبور مورد نظر خود برای اعتبارهای متعدد را به آن بیفزایید.در طول این فرآیند، برخی از پسوردمنیجرها می‌توانند به صورت خودکار تمامی اطلاعات مربوط به ورود (log in) شما را پیدا کرده و این اطلاعات را وارد بانک اطلاعاتی رمزگذاری خود ‌کنند.

 


از آن پس، وقتی پسوردمنیجر شما مشغول به کار است و وارد سایتی می‌شوید که به اطلاعات ورود (لاگ‌این) نیازمند است، می‌توانید کلمه عبور اصلی خود را وارد کنید، آنگاه پسوردمنیجر بانک اطلاعاتی خود را جست‌وجو و نام کاربری و کلمه عبور خاص شما را برای آن سایت پر می‌کند.

درواقع کافی است شما تنها کلمه عبور اصلی خود را به خاطر داشته باشید تا بتوانید به تمامی کلمه‌های عبوری که در برنامه ذخیره شده است دسترسی پیدا کنید.

بسیاری از پسوردمنیجرها نسخه‌هایی برای ویندوز، مک‌ و اندروید دارند. برای اینکه کلمه عبور خود را هرجایی که می‌روید در اختیار داشته باشید، بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند بانک اطلاعاتی مربوط به کلمه عبور را در تمامی دستگاه‌ها و با اتصال ایمن به وب یا تنها با اتصال به شبکه وای‌.فای شما هماهنگ (سینک) کنند.

البته از آنجایی که در سال گذشته اطلاعات آنلاین ذخیره‌شده برای حداقل یک پسوردمنیجر (LastPass) هک شد، حتی با وجود اینکه داده‌ها رمزگذاری شده بود، برخی از مردم ترجیح می‌دهند که داده‌های کلمه عبور خود را دور از فضای ابری و نزد خود نگهداری کنند.

از جمله این برنامه‌ها، می‌توان به Password Confidental ،Dashlane ، 1Password و سایر پسوردمنیجرها اشاره کرد؛ شما می‌توانید ویژگی‌های پیشنهادی برنامه مورد نظر خود را بررسی کرده و در نظر بگیرید، اطلاعات مربوط به نصب را مطالعه کرده و پیش از اینکه دست به کار شوید، از میزان کاربری آن اطمینان حاصل کنید.

 


  

94/11/18
10:6 ص

در نسخه جدید تلگرام با ارسال یک کاراکتر به فرد مورد میتوان حتی در صورت ریپورت چت کرد.

همانطور که میدانید قابلیت ریپورت افراد در تلگرام زیاد شده و مشکلی جدی برای برخی کاربران حساب میشود.

41085587418785

 

 

 

 

 

 

 

در صورت ریپورت شدن فقط میتوان به مخاطبینی که شماره ما را ذخیره کرده اند پیام بدهیم و افرادی که شماره یکدیگر را ندارند به جز در گروه های تلگرامی باید ده استیکر یا نوشته برای فرد ریپورت شده ارسال کنند تا بتواند چت کند.

اما  در نسخه جدید تلگرام تنها با ارسال یک کلمه یا حرف یا استیکر به فرد مورد نظر  چت با او باز شده و او میتواند حتی در صورت ریپورت بودن هم با شما چت کند.

البته شرکت تلگرام اعلام کرده است بزودی امکان ریپورت کردن را به صورت کامل حذف خواهد کرد.


  

94/11/18
10:3 ص

خبر مبنی بر تغییرات احتمالی توئیتر در چند روز آینده، اعتراض کاربران را برانگیخت، اما مدیر عامل این شرکت در برابر این واکنش ها ساکت نماند. .

چندی پیش توئیتر از تصمیم جدید خود مبنی بر تغییر فرمت این شبکه اجتماعی خبر داد.

این تغییرات که ازهفته آتی قرار است اعمال شود، حکایت از نمایش الگوریتمی تایم لاین به جای ترتیب زمانی آن ها دارد. تاکنون ترتیب نمایش توئیت ها بر اساس زمان بوده است ولی حالا شرکت توئیتر تصمیم گرفته مثل فیس بوک آن ها را بر اساس الگوریتم نمایش دهد.

این خبر از دیروز صبح (شنبه، هفدهم بهمن ماه) زمزمه ای نه چندان خوشایند در بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرد و موجب اعتراض بسیاری شد.

41105645616221152406

 

 

 

 

 

 

 

 


هشتگ RIPTwitter (به معنای خدا توئیتر را بیامرزد) روندی است که به خوبی اعتراض کاربران را نسبت به این تصمیم فیس بوک نشان می دهد. در ادامه به برخی از توئیت های کاربران پرداخته می شود:

 

توئیتر می خواهد به فیس بوک تغییر کند. همگی: #خدا تویتر را بیامرزد.

اگر آن ها می خواند توئیتر را بهتر کنند باید ویژگی ویرایش توئیت را به آن اضافه کرد
و امکان ارسال پیام های مستقیم را به یکباره حذف کنند.

به دنبال هشتگ "خدا توئیتر را بیامرزد" و اعتراض شدید کاربران، جک درسی، مدیر عامل توئیتر در طی پیامی توئیتری با همین هشتگ به کاربران اطمینان داد که هیچ گونه تغییری در توئیتر رخ نخواهد داد.

وی در این پیام نوشت: : "سلام توئیتر! خطاب به هشتگ "خدا توئیتر را بیامرزد" : من می خواهم که شما بدانید که ما همیشه به شما پ گوش می دهیم. هرگز ما برنامه ای برای تغییر تایم لاین ها در هفته آینده نداریم."

 


  

94/11/18
10:0 ص

باتری لپ تاپی که شارژ کمی نگه دارد و شما از آن مطلع نباشید به یکباره می تواند اطلاعات چند میلیونی و گاهی هم حیاتی را از بین ببرد.

حتما یادتان می آید آن موقع هایی که لپ تاپ تان مثل پورشه آخرین سیستم کار می کرد؛ ساعت ها بدون نیاز به برق! اما اکنون چه، یک ساعت نهایت دو ساعت، ممکن است بیشتر برایتان کار نکند. علت این چیست؟ آیا مشکل از سخت افزار داخلی رایانه شماست؟ پاسخ خیر است. این مشکل همانطور که بدیهی است به باتری لپ تاپ شما مربوط می شود. اما آیا واقعا باید آن را هم اکنون تعویض کنید؟

 

4105445186745841547

 

 

 

 

 

 

 

 


این مسئله موضوعی است که حتی خود ویندوز هم برای آن تمهیداتی اندیشیده است. برای اطلاع نرم افزاری از تعویض جنس باید طبق زیر عمل کنید:

ابتدا Command Prompt را باز کنید. آسان تر از آن تایپ کردن cmd در سرچ بار می باشد. اکنون عبارت زیر را در آن تایپ کرده و اینتر بزنید:


powercfg /batteryreport

اکنون یک فایل راجع به اطلاعات کامل باتری لپ تاپ در پوشه Users رایانه شما ایجاد خواهد شد. این فایل شامل ریز اطلاعات ساعات کار باتری و میزان تخمینی کارکرد آن می باشد.

سپس به فایل موردنظر بروید و آن را اجرا نمایید.

 


در بخش Installed Batteries دو بخش Design Capacity و Full Charge Capacity را مشاهده خواهید نمود. اگر اختلاف میان آن دو عدد اندک بود که مشکلی نیست اما اگر تفاوت فاحشی مشاهده شد، به این نتیجه می رسیم که باتری نیاز به تعویض دارد.


  

94/11/18
9:57 ص

در حالی که گزارش‌های غیر رسمی زیادی برای استفاده آزمایشی حساب‌های چندگانه در سیستم عامل iOS وجود دارد، اما انجمن‌هایی که در اینستاگرام فعالیت دارند هیچ قدمی برای تایید کردن یا رد کردن این موضوع برنداشته‌اند. اما یکی از سخن‌گویان اینستاگرام در مورد این موضوع مطلبی را به اشتراک گذاشته است:

    ما همیشه به دنبال آزمایش ویژگی‌های جدید در اینستاگرام هستیم.

instagram-is-finally-starting-accounts

 

 

 

 

 

 

 

البته اخبار‌ها امیدوار کننده هستند و گسترش چنین آزمایش‌هایی را بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف نشان می‌دهند، ما نیز مطمئن هستیم که ویژگی‌های جدیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود که یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها حساب‌های چندگانه متغیر است، اما تنها مورد ناامید کننده این است که نمی‌دانیم چه مدت باید منتظر بمانیم تا از صحت این ویژگی مطمئن شویم.

شاید برای کاربران عادی اینستاگرام چنین قابلیتی چندان جذاب نباشد، اما مسلما افراد خاصی وجود دارند که این قابلیت اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد و به آن نیازمندند چرا که معمولا حساب‌های فراوانی در شبکه‌های مجازی به نام خود به ثبت رسانده‌اند.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ