سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

95/2/27
1:31 ع


درگاه ملی خدمات دولت هوشمند هم اکنون با حضور وزیر ارتباطات، مسئولان این وزارت، اصحاب رسانه و مسئولان شرکت‌های دولتی و خصوصی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعت افتتاح شد.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان اصلی‌ترین بخش دسترسی ایرانیان به خدمات دولت الکترونیک، امروز در مراسم روز جهانی ارتباطات افتتاح شد. این مراسم با حضور وزیر ارتباطات، مسئولان این وزارتخانه، اصحاب رسانه و مسئولان شرکت‌های خصوصی و دولتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

این درگاه به آدرس اینترنتی http://iran.gov.ir برای ایرانیان قابل دسترسی است و در آن خدمات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف به صورت اینترنتی ارائه می‌شود.

استانداردسازی و مدیریت یکپارچه ارائه خدمات دولت به مردم، حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور، تسهیل‌گری و شتاب‌بخشی در ارائه خدمات به شهروندان، شفافیت در اطلاع‌رسانی پیرامون خدمات قابل ارائه و مداومت، پیوستگی و فراگیری در ارائه خدمات از اهداف این درگاه است.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به همت سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی ایجاد شده است.


  

95/2/27
1:25 ع


اگر به تلگرام خود سری زده باشید حتما با اعلان به‌روزرسانی جدید مواجه اپلیکیشن تلگرام 3.9.0 خواهید شد. هدف از این آپدیت جدید تلگرام تمرکز بر روی تصحیح ایرادات بوده و دیگر مانند گروه‌ها می‌توانید اشتباهات تایپی در گفتگوهای خصوصی را نیز تصحیح کنید. با گجت نیوز همراه شوید تا در کنار بررسی تغییرات جدید، لینک دانلود نسخه جدید اپلیکیشن تلگرام 3.9.0 را در اختیارتان قرار دهیم.

همان‌طور که در مقدمه گفتیم شما از این پس می‌توانید پیام‌های خصوصی که ارسال کرده‌اید را نیز ویرایش کنید. کافی است که بر روی پیامی که نیاز در تغییر متن آن می‌بینید اشاره کرده و سپس گزینه‌ی Edit را انتخاب کنید.

  • سیستم جدید اشاره کردن به اعضا در گروه

یکی از کارهای جالبی که در گروه‌ها می‌توان انجام داد اشاره کردن به اعضا است که حتی وقتی‌که کاربری گروه را به حالت خاموش ویرایش کرده باشد و اعلانی برای پیام ارسالی جدید در گروه برای وی ارسال نگردد با این وجود با اشاره کردن به این کاربر، اعلانی برای او ارسال خواهد شد.

با سیستم جدید اشاره کردن کار برای شما راحت‌تر نیز خواهد شد. کافی است که ابتدا @ را تایپ کرده و سپس نام کاربری شخص مورد نظر خود را تایپ کنید تا برای آن کاربر اعلانی فرستاده شود. در این حالت اگر خواستید در گروهی که پیام‌های بسیاری ارسال می‌گردد به شخصی اشاره کنید تا پیامتان را در گروه بخواند می‌توانید به‌راحتی این کار را تنها با وارد کردن @ و سپس تایپ نام شخصی مورد نظر خود به او اشاره کنید.

  • لیست افراد

در کنار اشاره کردن به اعضا، شما می‌توانید به کمک لیست افراد، دسترسی آسان‌تری به آخرین گفتگویی که انجام داده‌اید داشته باشید.

  • دسترسی آسان‌تر به روبات‌ها

دسترسی به روبات‌ها نیز آسان‌تر شده است. کافی است که منوی اتصالات (Attachment Menu) را به پایین اسکرول کنید و سپس بتوانید به‌راحتی به روبات‌های خود دسترسی داشته باشید. هرچه از روباتی بیشتر استفاده کنید جایگاه آن روبات در این منو تغییر یافته و به ابتدای لیست می‌رسد.

در حال حاضر شما تنها روبات‌هایی را در این لیست مشاهده خواهید کرد که حداقل آن‌ها را یک بار هم شده باشد استفاده کرده و قبلا از فواید آن‌ها بهره برده باشید.

  • امکان اشتراک گذاری سریع و دیگر تغییرات

یک دکمه‌ی اشتراک گذاری سریع در انتهای صفحه قرار گرفته تا بتوانید به‌راحتی پست و مطلبی را به هر جا که خواستید به اشتراک قرار دهید. اعلاناتی که همراه با استیکر باشد به همان حالت اموجی که دارد به نمایش قرار داده خواهد شد تا بدانید که چه اتفاقی افتاده است و فقط نوشته‌ی استیکر ظاهر نخواهد شد.

درصورتی‌که از آی او اس استفاده کنید، اپلیکیشن تلگرام 3.9.0 خواهد دانست که شما در یک گفتگو به کجا اسکرول کرده‌اید و اگر بین صفحات گفتگو جا به جا شدید؛ برای مثال به صفحه‌ی چت خصوصی رفته و برای یافتن پیامی به بالا اسکرول کردید سپس به گروهی سر زدید و دوباره به همان چت خصوصی بازگشتید، صفحه در جایی که قبلا اسکرول کرده بودید خواهد ماند و به شما زحمت دوباره یافتن پیام خاصی را نخواهد داد.

در ادامه می‌توانید لیست تغییرات در نسخه‌های مختلف را مشاهده نموده و همچنین از لینک دانلودی که برای شما قرار داده‌ایم می‌توانید جدیدترین ورژن تلگرام را دانلود نمایید.

 


  

95/2/27
1:19 ع

همان‌طور که می‌دانید واتس‌ آپ به‌تازگی پیام‌های ارسالی و دریافتی را رمزگذاری کرده است. این بدان معنی است که حتی اگر هکرها به‌حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند، نمی‌توانند پیام‌های شما را بخوانند. اما اکنون خبرهایی در زمینه شکسته شدن رمزگذاری سیستم پیام‌رسانی واتس‌آپ توسط جان مک‌آفی منتشر شده است. .

به‌تازگی گزارش‌هایی توسط سازمان امنیت سایبری منتشر شده که با توجه به آن به نظر می‌رسد که جان مک‌آفی و تیم او مدعی بر شکستن سیستم رمزگذاری واتس‌آپ هستند و ظاهرا موفق هم شده‌اند. این خبر بدان معنی است که هم اکنون امکان خوانده شدن پیام‌های شما توسط هکرها وجود دارد.

جان مک‌آفی یک برنامه نویس کامپیوتر بوده و خالق شرکت مک‌آفی است، این شخص در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی به‌عنوان برنامه نویس و طراح نرم‌‌افزار از قبیل ناسا و زیراکس خدمت کرده است و در سال 1987 میلادی شرکت مک‌آفی را به‌عنوان یک شرکت آنتی‌ویروس تاسیس کرد.

آن‌طور که پیدا است آسیب پذیر فقط در نسخه‌های اندرویدی واتس‌آپ تحت تاثیر قرار گرفته، با این حال امنیت واتس‌آپ در اندروید بسیار پایین است. جان مک‌آفی مدعی است که هیچ مشکلی در اپلیکیشن و سیستم واتس‌آپ وجود ندارد، بلکه این مشکل از سوی گوگل و سیستم عامل اندروید است. او ادعا می‌کند که نقص جدی در طراحی اندروید وجود دارد که اجازه دسترسی را به همه اطلاعات در یک دستگاه اندرویدی، ازجمله پیام‌های رمزگذاری شده واتس‌آپ می‌دهد.

البته هنوز نحوه نفوذ جان‌ مک‌آفی هنوز مشخص نشده و این شخص در گذشته هم ادعاهای بسیار عجیب و غریبی را داشته است. همچنین مک‌آفی اعلام کرده که قصد گفتگو با گوگل و واتس‌آپ را برای حل این مشکل دارد و او ظاهرا به دنبال اخذ هزینه برای خدمات خود نیست. به هر حال اگر ادعاهای مک‌آفی واقعی باشند، یک مشکل جدی در سیستم طراحی اندروید وجود دارد و گوگل باید هرچه سریع‌تر به فکر حل کردن آن باشد.

 


  

95/2/20
12:45 ع

ایرانسل برای نخستین بار در کشور، تست IPv6 (آی‌پی ورژن6) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات  با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد. راه‌اندازی IPv6 می‌تواند مشکلات اتصال به شبکه‌های 3G و 4G را برطرف کند.

ایرانسل برای نخستین بار در کشور تست IPv6 (آی‌پی ورژن6) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد.

پروتکل اینترنت نسخه‌ی 6 که به اختصار IPv6 نامیده می‌شود، جدیدترین نسخه‌ی پروتکل اینترنت است که ارتباط‌های اینترنتی را شکل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک، جایگزین نسخه‌ی 4 این پروتکل (IPv4) شود.

هر دستگاه برای اتصال به اینترنت باید یک IP داشته باشد که هم اکنون IP نسخه‌ی 4 در ایران و دنیا استفاده می‌شود که یک آدرس 32 بیتی است. با توجه به توسعه یافتن خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیاء (IoT) که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها و حتی لوازم خانگی و قاب عکس‌های دیجیتال بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه‌ی پروتکل IP بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

این توسعه منجر به مهاجرت اپراتورها و شبکه‌های کشورها از IPv4 به IPv6 می‌شود که تعداد آدرس‌های آی‌پی‌ در دنیا را 2 به توان 96 برابر می‌کند. نسخه‌ی ششم پروتکل اینترنت یا IPv6 از فضای آدرس‌دهی 128 بیتی استفاده می‌کند که امکان بهره‌گیری از 2 به توان 128 آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد، نسخه‌ی چهارم پروتکل اینترنت یا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده است، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی 32 بیتی دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های آینده، میلیاردها شیء در دنیا به اینترنت متصل می‌شوند.

ایرانسل سرمایه‌گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه‌ی دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه‌ی صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.


  

95/2/20
12:41 ع

امکان نصب اپلیکیشن‌ها در کارت‌حافظه جانبی در گوشی‌های هوشمند یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این محصولات است. در آپدیت جدید ویندوز 10 نیز این امکان فراهم شده ولی به منظور بهره بردن از آن باید کارت Micro SD خود را حتما به صورت NTFS فرمت کرده باشید.

اگر به تازگی کارت‌حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت ذخیره سازی بالا خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید که چگونه از فضای آن نهایت بهره را ببرید، بد نیست بدانید امکان نصب اپلیکیشن‌های ویندوز 10 روی این نوع حافظه‌ها وجود در آپدیت جدید این سیستم‌عامل اضافه شده است. بدین طریق فضای ذخیره‌سازی داخلی سیستم‌ شما آزادتر خواهد بود.

امکان انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده در ویندوزفون به کارت حافظه جانبی پیش از این ارائه شده و حالا در نسخه Build 10558 ویندوز 10 نیز مایکروسافت این ویژگی را اضافه کرده است. بنابراین می‌توانید با بهره گرفتن از این قابلیت مقدار بیشتری از فضای دیسک لپ‌تاپ یا رایانه مجهز به ویندوز 10 خود را آزاد نگه‌دارید.

به هر حال اگر بخواهید اپلیکیشن‌های ویندوز 10 را در کارت حافظه جانبی Micro SD نصب کنید، ممکن است با خطا مواجه شوید. بسیاری از کاربران هنگام انجام این کار، با مشکلاتی مواجه شده‌اند ولی خوشبختانه راه حل آن نیز ارائه شده است.

مشکل مورد اشاره زمانی رخ می‌دهد که کارت حافظه شما به صورت exFAT فرمت شده باشد. در حقیقت اگر شما بخواهید در این نوع حافظه‌ها اقدام به نصب اپلیکیشن‌ کنید، باید آن را به صورت NTFS فرمت کنید. البته شاید روش‌های دیگری نیز برای حل این مشکل وجود داشته باشد ولی روش مورد اشاره را می‌توان سریع‌ترین راه حل دانست.

در صورتی که روش فوق را مورد استفاده قرار دهید، اپلیکیشن‌های نصب شده در کارت حافظه میکرو‌ اس‌دی قابلیت آپدیت را نیز خواهند داشت و دراین شرایط تمامی این اپ‌ها بدون هیچ مشکلی بروزرسانی می‌شوند.

در هر حال اگر به هر دلیلی تصمیم دارید اپلیکیشن‌های ویندوز 10 را روی حافظه‌های Micro SD نصب کنید مطمئن شوید که پیش از انجام این کار، حافظه یاد شده را به صورت NTFS فرمت کرده باشید. اگر در طول این فرآیند با مشکلی مواجه شدید آن را در بخش نظرات اعلام کنید.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ