سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

94/12/22
1:36 ع

اپل اعلام کرد که در 21 مارس یک رویداد مطبوعاتی خواهد داشت. ما انتظار داریم در این رویداد، یک آیفون و یک آیپد جدید ببینیم. براساس دعوتنامه، همانطور که در پایین می‌بینید، اپل می‌خواهد ما را در رویداد آیفون و آیپد به چیز جدیدی گره بزند. این چیز جدید چه خواهد بود؟! به تازگی، شایعاتی منتشر شده‌است که می‌گوید اپل می‌خواهد یک آیفون 4 اینچی به نام آیفون SE معرفی کند. از قرار معلوم این آیفون مشخصاتی شبیه به آیفون 6s و آیفون 6s پلاس از قبیل پردازنده A9، خواهد داشت. این یک آیفون قوی، اما کوچک و احتمالا مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. ما برای اطلاعات بیشتر، آرام و قرار نداریم!

 

 

 

 

 

در همین حال، انتظار می‌رود اپل یک آیپد 9.7 اینچی نیز معرفی کند. ما هنوز نام آن را نمی‌دانیم، اما ممکن است آیپد ایر 3 یا چیزی مثل آیپد پرو مینی باشد. از آن انتظار می‌رود اسپیکرها و قلمی استایلوسی مانند آیپد پرو داشته‌ باشد.

این رویداد در ساعت 10 صبح به وقت اقیانوس آرام، در دفتر مرکزی اپل، واقع در کوپرتینو، کالفرنیا برگزار خواهد شد.

 


  

94/12/22
1:33 ع

در اواخر ماه دسامبر بود که "انویدیا" اعلام کرد که یک سری جدید از کارت گرافیک های لپ تاپ را تحت عنوان 900MX روانه بازار خواهد کرد.در آن زمان توضیحات چندانی در باره آنها داده نشد و شاید بسیاری این موضوع را تقریبا فراموش کرده باشند.اما روز گذشته این کارت گرافیک ها بدون هیچ گونه مراسم و سر و صدای خاصی روانه بازار شده و در دست تولید کنندگان نوت بوک قرار گرفتند.با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

 

این خانواده شامل 3 مدل با نام های 920MX،930MX و 940MX است.هر 3 این تراشه ها بر پایه GPU های GM108 هستند.جالب است بدانید که همچنان انویدیا اطلاعات تخصصی این کارت گرافیک ها را اعلام نکرده است و تنها داده های ما مربوط به دانسته هایی است که مجموعه NoteBookCheck در اختیار ما گذاشته است.سرعت کلاک و ظرفیت حافظه به نسبت مدل های مختلف نوت بوک متفاوت خواهد بود.از هر نمونه دو عدد تولید شده است.تراشه ها یکسان اما در مقادیر تفاوت هایی وجود دارد.پس اینبار کار سخت افزاری ها سخت تر شده است چرا که مدل GPU بیانگر اطلاعات و توان نبوده و باید به طور دقیق آن را بررسی کرد.به عنوان مثال دو عدد تراشه 940MX با توان متفاوت.

 

مدل های 940MX و 930MX دارای 384 عدد هسته CUDA هستند.رابط حافظه تمامی آنها نیز 64 بیتی است که مقداری نا امید کننده به نظر می رسد و البته شاید برای الترابوک ها کافی باشد.تراشه های 920MX دارای 256 عدد هسته CUDA هستند.940MX تنها 23 وات مصرف دارند.فرکانس هسته در آنها برابر با 1122 و 1176 مگاهرتز است.مدل های 930MX نیز 16 الی 17 وات مصرف دارند که رقم بسیار پائینی محسوب می گردد.فرکانس هسته در آنها نیز 967 الی 1006 مگاهرتز است.در نهایت نوبت به تراشه های 920MX می رسد.این GPU ها 16 وات مصرف انرژی داشته و فرکانس هسته در آنها مابین 954 الی 965 مگاهرتز است.

در تصاویر اولیه که به انتشار عمومی رسید است،این تراشه های دارای حافظه های DDR3 تولید کمپانی Hynix هستند.دو گیگابایت حافظه جانبی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.گردش مدل های کم مصرف و سطح متوسط انویدیا سال ها است که در یک سطح ثابت ادامه دارد و شاید وقت آن رسیده بود که این کارت گرافیک مقداری تفاوت با گرافیک های مجتمع را احساس کنند!اما متاسفانه انویدیا این عقیده را ندارد.


  

94/12/22
12:39 ع

Google Now در سیستم اندروید شامل انواع جستجوهای متنی جذاب است و به نظر می‌رسد که افزایش این قابلیت‌ها متوقف نخواهد شد. برنامه‌های مختلفی وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشی خود را به جعبه‌ابزار مجازی تبدیل نمایید، اما گوگل برخی از این ابزاری‌های قدیمی را به همراه ویژگی‌های جدید ارایه شده خود ایجاد کرده است که یکی از آن‌ها ترازسنج است.

کافی است جستجوی ساده‌ای را برای عبارت “bubble level” در برنامه گوگل روی گوشی انجام داده تا با این کار برنامه ترازسنج کوچکی را در اختیار داشته‌ باشید و از آن در هرجایی استفاده نمایید. کاربران آیفون این برنامه را به طور پیش‌فرض روی گوشی‌های خود دارند (که در برنامه قطب‌نما پنهان شده‌ است)، اما برای اندروید پیش از این لازم بود تا برنامه جداگانه‌ای را دریافت نمایید. البته بسیاری از این برنامه‌ها برای نصب، اجازه دسترسی‌های بسیاری را طلب می‌کنند که ذهنیت بدی را ایجاد می‌نماید.

 

 

 

 

 

بدیهی است که این برنامه نمی‌تواند جایگزین یک ترازسنج واقعی باشد، به این دلیل که سنسورهای داخلی گوشی نمی‌توانند اشیای واقعی را تشخیص دهند. با این وجود، اگر شرایط ویژه‌ای وجود دارد و می‌خواهید که سطحی را برای تراز بودن بسنجید، این ابزار گزینه ایده‌آلی است.

اگر موارد فوق شما را برای استفاده از آن قانع نکرده‌ است، سرگرم‌شدن با آن برای چند دقیقه می‌تواند جالب باشد. پس آن را امتحان کرده و بررسی کنید که چه سطوحی در اطراف شما تراز هستند، یا آن را روی دست خود قرار داده و سعی کنید که تعادل آن دقیقا روی صفر درجه قرار بگیرد.

 


  

94/12/19
10:46 ص

اپل با کمک محققان امنیتی، اولین حمله سایبری با استفاده از باج‌افزار (بدافزاری که فایلهای کامپیوتر شخص را رمزگذاری کرده و در ازای دسترسی به آن، درخواست پول می‌کند) را متوقف کرد. این اولین حمله در نوع خود به کامپیوترهای اپل توسط باج‌افزارهاست که معمولا کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند.

 

بنابر اعلام اپل، باج‌افزار کی‌رنجر (KeRanger) در درون کلاینت بیت‌تورنت ترنسمیشن (Transmission) قرار داشته است. ترنسمیشن نیز در وب‌سایت خود اعلام کرده که تمامی کاربرانی که نسخه 2.9 را داشته‌اند، باید فورا به نسخه 2.92 بروزسانی کنند.

تا به‌حال معلوم نیست که حمله‌کنندگان چگونه توانسته‌اند نسخه دستکاری‌شده ترنسمیشن را روی سایت آن قرار دهند. هر چند دستکاری نرم‌افزارهای قانونی راهی معمول است. کی‌رنجر پس از نصب سه روز منتظر می‌ماند و سپس به مرکز فرمان متصل می‌شود. کی‌رنجر قادر به رمزگذاری 300 نوع فایل است. مبلغ باج، یک بیتکوین یا 404 دلار است.

متاسفانه راه‌حل‌های دفاعی کمی در برابر باج‌افزارها وجود دارد. ضدویروس‌ها غالبا توانایی کشف آنها را ندارند، به‌دلیل اینکه حمله کنندگان دائما در حال اعمال تصحیحات بر روی آن‌ها هستند تا بتوانند سیستم‌های امنیتی را گول بزنند. بهترین راه در برابر این حملات، پشتیبان گرفتن از فایل‌ها و سپس ایزوله کردن فایل‌های پشتیبان به گونه‌ای که آلوده نشوند، است. هر چند در مورد این حمله خاص، کی‌رنجر حتی به فایلهای پشتیبان اپل نیز حمله کرده است!

باج افزارها نزدیک به یک دهه است که حضور دارند، اما در سال های اخیر تعداد آن‌ها به‌شدت افزایش داشته است. در ابتدا، بیشتر کامپیوترهای شخصی را هدف قرار می‌دادند، اما به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر حملات آنها بیشتر متوجه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ است تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند. ماه گذشته، بیمارستانی در لس‌‌آنجس مجبور به پرداخت 17000 دلار باج شد. حمله، اطلاعات پزشکی الکترونیکی را هدف قرار داده بود.

اپل چون سهم کمی از بازار کامپیوترهای رومیزی را دارد‌، چندان مورد توجه این نوع حمله‌کنندگان قرار نمی‌گرفته است. این حمله نشان می‌دهد که حمله‌کنندگان برای یک مشت دلار بیشتر حاضر به هر کاری هستند، حتی حمله به اپل!


  

94/12/19
10:44 ص

استفاده از رایانه به مرور زمان منجر به کاهش سرعت آن می‌شود.
غبارروبی، یکپارچه‌سازی دیسک، غیرفعال کردن برگه‌های مرورگر، پاکسازی حافظه مرورگر و اسکن رایانه از جمله روش‌هایی هستند که موجب افزایش سرعت رایانه می‌شوند.

با استفاده از این روش‌ها، بدون نیاز به اینکه کاربر حرفه ای رایانه باشید می‌توان سرعت سیستم خود را به طرز چشمگیری افزایش داد.


غبارروبی - وجود گردوغبار درون کیس می‌تواند منجر به مسدودشدن فن و در نهایت افزایش بیش از حد دمای سیستم شود. پیشنهاد می‌کنیم برای این کار از کپسول‌های مواد پاک‌کننده که با هوای فشرده پر می‌شوند استفاده کنید.

1- استفاده از فرآیند یکپارچه‌سازی دیسک- این فرآیند که اصطلاحاً Disk Defragmentation نام دارد، اطلاعاتی را که به طور پراکنده در دیسک سخت ذخیره شده‌اند، به طور یکپارچه متمرکز می‌کند و در نتیجه سیستم می‌تواند با سرعت بالاتری به این اطلاعات دسترسی یابد. برای استفاده از این فرآیند در سیستم عامل ویندوز کافی است از منوی Start به ترتیب گزینه‌های Accessories، System Tools، Disk Cleanup و Disk Defrag را انتخاب کنید.

2- غیر فعال کردن برگه‌های مرورگر - باز کردن همزمان تعداد زیادی از برگه‌های مرورگر یا چند برنامه، حافظه RAM را مشغول می‌کند و می‌تواند منجر به کاهش سرعت شود پس یک راهکار افزایش سرعت رایانه، ارتقای حافظه RAM است. برای مشاهده میزان مصرف حافظه RAM با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+Alt+Delete می‌توانید پنجره Task Manager را باز کنید.

3- حذف برنامه‌های بدون استفاده- با حذف برنامه‌های بدون کاربرد روی رایانه می‌توانید سرعت آن را افزایش دهید. برای این کار در سیستم عامل ویندوز گزینه Start و سپس Control Panel را انتخاب کنید. در این پنجره گزینه Programs and Features را انتخاب کنید تا فهرستی از برنامه‌های نصب شده روی سیستم به همراه گزینه مربوط به حذف این برنامه‌ها به نمایش درآید.

4- اسکن سیستم - وجود ویروس در رایانه می‌تواند موجب کاهش سرعت آن شود. بهترین راهکار مقابله با ویروس‌ها، استفاده از برنامه‌های آنتی ویروس است. اما باید دقت داشته باشید برخی از برنامه‌های ضد ویروس حجم بالایی از توان پردازشی سیستم را اشغال می‌کنند و ممکن است نصب آن‌ها موجب کندی رایانه شود. اگر از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار رایگان ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت با نام Windows Security Essentials استفاده کنید که به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

5- به روز‌رسانی فراموش نشود- به روزرسانی خودکار سیستم عامل می‌تواند موجب بهبود عملکرد آن و در نتیجه افزایش سرعت رایانه شود. برای فعال کردن این ویژگی در ویندوز کافی است روی منوی My computer (یا در برخی نسخه‌ها Computer) کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده روی گزینه Windows Update کلیک کنید. اگر از نسخه اصلی ویندوز استفاده نمی‌کنید، به یاد داشته باشید به روزرسانی سیستم عامل می‌تواند منجر به اختلال عملکرد شود یا به طور کلی سیستم عامل را غیرفعال کند.

6- خاموش و روشن کردن سیستم- مایکروسافت توصیه می‌کند حداقل یک بار در هفته سیستم خود را خاموش و مجدداً روشن کنید. بدین ترتیب حافظه موقت سیستم به طور کامل پاک می‌شود و رایانه با سرعت بیشتری کار می‌کند.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ