سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

95/3/8
12:39 ع

شرکت آکاداین ‌که قرار بود سیستم عامل نیرومندی را به‌عنوان رقیب سیستم‌عامل‌های همراه یعنی اندروید و iOS در پروژه خود ناموفق بوده و از همکاری با شرکت موزیلا دست خواهد کشید.

 

شرکت آکاداین ‌که قرار بود سیستم عامل نیرومندی را به‌عنوان رقیب سیستم‌عامل‌های همراه یعنی اندروید و iOS در پروژه خود ناموفق بوده و از همکاری با شرکت موزیلا دست خواهد کشید.

خبری تحلیلی Cnet، شاید برای کسانی که در طول 5 سال اخیر با دنیای تلفن‌های همراه و سیستم عامل‌ها آشنا شده‌اند، حتی تصور وجود رقیب برای iOS و اندروید دشوار به نظر می‌رسد. با این حال یک شرکت استارت‌آپ مدعی آمادگی برای به چالش کشیدن این دو سیستم عامل شده است.

شرکت آکاداین تکنولوژیز که یک کمپانی استارت‌آپ است چندی پیش مدعی شده بود که قصد دارد تا یک جایگزین نیرومند برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید را به کاربران ارائه کند.

با این حال به نظر می‌رسد که پروژه بلند پروازانه این شرکت پیش از شروع با شکست روبرو شده است و مسئولان این شرکت مجبور شده‌اند تا این پروژه را به حالت تعلیق دربیاورند.

یکی از مسئولان این شرکت در این باره می‌گوید: «بنابر مشکلاتی پیش‌بینی‌نشده ما موفق به دریافت منابع مالی مورد نیاز نشدیم و تمام فعالیت‌های مهندسی ما بر روی سیستم عامل H5OS به‌واسطه بدقولی انجام شده به تعلیق درآمد.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد که سیستم‌عامل‌های تحت نظارت شرکت موزیلا برای دومین بار با شکست روبرو شده‌اند و بعید به نظر می‌رسد که شاهد سومین تلاش برای احیای این سیستم عامل باشیم.

 


  

95/3/8
12:33 ع

رسانه‌های اجتماعی ابزار فوق‌العاده مفیدی برای آگاهی از آخرین اخبار، یافتن گرایش‌ها و ترویج اهداف صحیح هستند.

اما علاوه بر این می‌توانند وقت زیادی از شما را هدر دهند. بنابراین اگر مایل هستید تا کنترل صحیحی را روی میزان وقت صرف شده خود در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، راه‌هایی وجود دارد که صرف نظر از دستگاه مورد استفاده‌تان می‌تواند شما را در این راه یاری کند.

ردیابی چند پلتفرمی

یکی از جامع‌ترین گزینه‌ها برای ردیابی استفاده از رسانه‌های اجتماعی بر روی رایانه‌ ابزار RescueTime است. این برنامه برای انواع مختلف سیستم‌عامل‌ها در دسترس بوده و قادر هستید تا RescueTime را روی سیستم‌های مجهز به مک، ویندوز و لینوکس، روی مرورگرهای فایرفاکس و کروم و حتی دستگاه‌های اندرویدی اجرا نمایید.

اگر تنها می‌خواهید بدانید که چه مقدار وقت خود را در یک روز کاری روی رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنید، می‌توانید RescueTime را برای نظارت بر استفاده در زمان‌های خاصی از روز تنظیم کنید.

 

علاوه بر این برای پیگیری میزان استفاده از رسانه‌های اجتماعی، این برنامه می‌تواند به شما برنامه‌ها و دیگر سایت‌هایی را که بیشتر وقت خود را در آن‌ها می‌گذرانید، اطلاع دهد.

شما می‌توانید امتحان کنید و ببینید که چقدر از زمان شما صرف هریک از این شبکه‌ها می‌شود.

 

RescueTime یک گزینه پایدار و مطمئن است چراکه این برنامه جزئیات دقیقی را از میزان مصرف شما ارایه می‌دهد و می‌تواند محدوده گسترده‌ای از دستگاه‌های شما را تحت پوشش خود قرار دهد تا بدین وسیله تصویر کاملی را از مقدار استفاده از رسانه‌های اجتماعی در اختیار بگذارد.

برای سیستم‌عامل iOS چه امکانی در این زمینه وجود دارد؟

متاسفانه، RescueTime برنامه خاصی را برای iOS در نظر نگرفته‌ است و ردیابی مقدار استفاده از رسانه‌های اجتماعی در آیپد یا آیفون کار دشواری است. با این حال شما می‌توانید از برنامه‌هایی همچون Moment برای ردیابی مدت زمان صرف شده با گوشی خود استفاده کنید و هیچ راه درستی برای پیگیری برنامه‌هایی که به طور مداوم استفاده می‌گردند، وجود ندارد.

یک روش غیر علمی برای بررسی میزان استفاده از باتری گوشی وجود دارد. به قسمت Settings > Battery بروید تا لیست برنامه‌های خود و میزان مصرف باتری توسط آن‌ها را در 24 ساعت گذشته و 7 روز قبل مشاهده کنید.

با انتخاب لیست جزئیات بیشتری از هر برنامه نمایش داده می‌شود که به شما اجازه می‌دهد تا مقدار زمان صرف شده روی صفحه و میزان استفاده از باتری در پس‌زمینه را ببینید.


  

95/3/8
12:28 ع

به دلیل افت روزافزون در بخش موبایل، مایکروسافت تعداد دیگری از کارکنان بخش اسمارت فون را اخراج می‌کند. این شرکت گفته است که 1850 کارمند را اخراج می‌کند که 1350 نفر از این تعداد در فنلاند هستند. مایکروسافت برای اینکار باید جریمه حسابداری 950 میلیون دلاری پرداخت کند.

 

در ایمیلی که به تمام کارمندان فرستاده شد، تری میرسون معاون بخش ویندوز موبایل اعلام کرده که

    این کار بسیار سخت است، اما ما باید در بخش سخت‌افزار موبایل، تمرکز بیشتری داشته باشیم.

    اخراج‌های متعدد در بخش موبایل، باعث شده است که تقریبا چیزی از ارتش اولیه کارمندان که حاصل خرید نوکیا بود، باقی نماند. با خرید نوکیا، 25000 کارمند به کارمندان مایکروسافت اضافه شد. اما دیری نپایید که بسیاری از این افراد اخراج شدند. در سال 2014، مایکروسافت اعلام کرد که 18 هزار نفر را اخراج می‌کند، که بیشتر این افراد مرتبط با بخش موبایل بودند. سال گذشته نیز 7800 نفر دیگر از بخش موبایل اخراج شدند.

    خرید نوکیا یکی از پرهزینه‌ترین خریدهای مایکروسافت بوده است. مدیرعامل پیشین این شرکت به امید دگردیسی در شرکت، این خرید را انجام داده بود. مایکروسافت به شدت در زمینه موبایل از گوگل و اپل عقب است. این کمپانی انتظار داشت که با ترکیب قدرت نرم‌افزاری خود و تخصص سخت‌افزاری نوکیا، خود را به عنوان بازیگری مطرح در عرصه موبایل معرفی کند. برخی از گوشی‌های این شرکت، با تحسین کاربران و منتقدان مواجه شده است، اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن کماکان مایکروسافت را جدی نمی‌گیرند و این کاربران را برای خرید گوشی‌های این شرکت بسیار مردد کرده است. در سه ماهه اول سال 2015، سهم ویندوز موبایل از سیستم‌عامل‌ها 2.5 درصد بوده است، که این میزان در مدت مشابه امسال به کمتر از یک درصد رسیده است.

    از زمان فروش بخش موبایل، نوکیا خود را به یک سازنده تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تبدیل کرده است. هفته گذشته، نوکیا اعلام کرد که لایسنس برندش را در اختیار Foxconn و HMD Global قرار داده است تا رده‌های موبایلی با این نام تولید شود.

    ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت، راهبرد متفاوتی از رییس پیشین در پیش گرفته است و نرم‌افزار‌هایی مانند آفیس را برای کاربران آیفون و اندروید ارایه کرده است. این شرکت همچنین سیستم عامل ویندوز خود را یکپارچه کرده است. هدف بلندمدت این یکپارچه‌سازی، علاقه‌مند کردن توسعه‌دهندگان برای توسعه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها برای این سیستم عامل است.

    مایکروسافت همچنین اعلام کرده که اسمارت فون‌های جدیدی را روانه بازار می‌کند، که احتمالا مشتریان تجاری را هدف قرار داده است، چون آنها علاقه بیشتری به محصولات مایکروسافت دارند.


  

95/3/8
12:21 ع

اگر از تلگرام یا وایبر استفاده می‌کنید و متعجب هستید که چرا شخصی برای ارسال پیغام به وی ندارید، دلیل آن را می‌توان در آمار جدیدی یافت که منتشر شده است. بر اساس آماری که توسط SimilarWeb در دنیای تکنولوژی انتشار یافته، متوجه می‌شویم که اپلیکیشن واتس‌اپ که توسط فیس‌بوک خریداری شده است، محبوب‌ترین پیام‌رسان سیستم عامل اندروید در 10 کشور جهان است.

 

مسنجر فیس‌بوک نیز در 49 کشور جهان، محبوبیت خاصی کسب کرده و مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

دو اپلیکیشن اشاره شده موفق شده‌اند تا رقبای خود نظیر وایبر، لاین، وی‌چت و تلگرام را پشت سر بگذارند. شایان ذکر است که اپلیکیشن وایبر در بین 4 مورد اشاره، محبوبیت بیشتری داشته و در جایگاه سوم ایستاده است.


  

95/3/8
12:14 ع

روز گذشته  به نقل از ایسنا خبر از هک شدن سایت مرکز آمار ایران دادیم. در مطلب یاد شده آمده بود که به احتمال قوی سایت مورد بحث توسط فرد یا افرادی ساکن عربستان مورد حمله ی سایبری قرار گرفته و برای ساعاتی از دسترس کاربران خارج شده است.

 

امروز و به فاصله ی دو روز از هک شدن این تارنما، برخی از خبرگزاری های داخلی خبر داده اند که سایت سازمان ثبت اسناد کشور نیز مورد نفوذ قرار گرفته. تا ساعاتی پیش اگر به این وبسایت رجوع می کردید با عبارت «This Site Dominated By Mafia Hacking Team» یا «گروه هکری مافیا بر این سایت مسلط شده است»‌ رو به رو می شدید.

اکنون نیز چنانچه به پایگاه یاد شده وارد گردید هیچ یک از امکانات و قابلیت های آن در دسترس نیستند و جمله «سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال به روز رسانی است» را مشاهده خواهید کرد.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ